Osoby aspirujące do zostania marketerami internetowymi stoją przed największym wyzwaniem, jakim jest brak praktycznego doświadczenia. Kandydaci na te stanowiska to niemal wyłącznie menedżerowie menedżerów. Podziel się ze mną swoimi osiągnięciami. Czy gdziekolwiek jest napisane, że nastąpił wzrost liczby konwersji?". Poprosiłem o podjęcie takich działań przez agencję "Przyjaciele, jeśli naprawdę jesteście zainteresowani byciem marketerem internetowym, musicie wyjść na zewnątrz i od razu zacząć zdobywać doświadczenie i wykształcenie, zakup dysertacji online to za mało. Kolejną zaletą jest to, że obecnie w tym sektorze nie ma prawie żadnej konkurencji w całym kraju. Istnieją dziesiątki tysięcy dostępnych miejsc pracy dla osób, które są wykwalifikowane w marketingu internetowym.

Aby odnieść sukces w swoim przedsięwzięciu, jakie są niektóre z rzeczy, które musisz wiedzieć i być w stanie zrobić?

Kim są marketerzy internetowi

Wysiłki tych osób określają, jak widoczny jest produkt, co ostatecznie decyduje o tym, czy jest on dostępny. Wyobraźmy sobie przez chwilę, że mieszkaniec Niemiec jest zainteresowany zakupem roweru. Wydawałoby się, że wszystko, co zrobił, to wpisanie nazwy lokalnego zakładu w swojej okolicy, a następnie kliknięcie produktu, który zamierzał kupić. Mimo to sprawy nie są tak proste, jak się wydaje w filmach.

W tym momencie o jego uwagę konkurują marketerzy internetowi lokalnych firm, ogromne rynki internetowe, sklepy w odległych lokalizacjach, które zapewniają dostawę, a nawet kursy fitness. Obowiązkiem każdego jest kształcenie się w zakresie nawyków osób korzystających z Internetu i wykorzystywanie tych informacji do tworzenia reklam, które przekonują konsumentów do zakupu produktów. Możliwe, że przekona cię, że uczęszczanie na zajęcia z jazdy na rowerze jest lepszą opcją niż jazda na rowerze zamiast samodzielnego dojeżdżania do pracy.

Kiedy kupujący jest gotowy do dokonania zakupu, nie wystarczy tylko przyciągnąć jego uwagę wizualnie. Nawet marketerzy internetowi muszą wziąć na swoje barki odpowiedzialność za generowanie popytu. Muszą wymyślić strategię, która przekona klienta, że dodanie tego komponentu ułatwi mu życie. Choć mogłoby się wydawać, że wszystko stanowi pewne wyzwanie, baza wiedzy wymagana do pierwszej pracy jest w rzeczywistości dość prosta i można ją łatwo opanować w ciągu sześciu miesięcy.

10 najważniejszych umiejętności

  1. Znajomość tradycyjnego marketingu

NIMA jest jedynym znanym mi programem szkoleniowym, który oferuje wystarczające nauczanie w zakresie marketingu tradycyjnego i gorąco go polecam.

W przeciwieństwie do samego zdobywania doświadczenia, rozpoczęcie pracy w świecie biznesu w małej lub średniej firmie jest doskonałym sposobem na zamoczenie stóp w branży. Nie korzystaj z Internetu, dopóki nie przestudiujesz odpowiednio kanonicznych dzieł (to nie jest pozowanie ani samochód).

2. Podstawowa wiedza na temat optymalizacji SEO

Umiejętność zrozumienia podstaw działania wyszukiwarek. Potrzeba dwóch lat doświadczenia zawodowego (można połączyć z punktem 1).

Aby móc skonstruować dokładny rdzeń semantyczny, który uwzględnia wszystkie "minusy", niezbędna jest znajomość zasad wyszukiwania informacji, a także zawiłości tego, jak wyszukiwarki analizują strony internetowe. Tylko wtedy będziesz w stanie to zrobić (tutaj oczywiście nie obejdzie się bez niesławnego SEO).

3. Znajomość podstawowego układu strony

Co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy z HTML/CSS/JS/PHP, przy jednoczesnym wykorzystaniu najnowszych technologii (nie oferujemy layoutów z tabelami). Zdolności umożliwiające przynajmniej podstawową samodzielną produkcję stron internetowych, z systemem zarządzania treścią (CMS) lub bez niego.

4. Podstawowa znajomość programowania

Zdobywanie doświadczenia z językami programowania, takimi jak Pascal i PHP, w celu rozwijania logicznego, algorytmicznego i systemowego myślenia poprzez praktyczną praktykę z takimi językami. Czy wiesz, co mogło się stać z windą, z której korzystał Knuth? Nie? Marketing internetowy to coś, co można zrobić, nawet jeśli dana osoba nie jest biegła w programowaniu komputerowym (winda).

5. Znajomość matematyki

Poziom zrozumienia matematyki, który jest równy poziomowi szkoły średniej lub college'u, który koncentruje się na sztukach wyzwolonych. Wzór, który można zobaczyć poniżej, nie powinien być powodem do niepokoju.

6. Znajomość programu Excel

Niezbędna jest znajomość Excela i standardowych formuł SQL (ocena 3 lub wyższa, umiejętność tworzenia wykresów, zależności i obliczeń), a kandydat musi umieć generować wykresy. Jeśli wyrażenia "analiza kohortowa w Excelu" i "analiza RFM" wywołują u Ciebie niepokój, powinieneś przeczytać pierwszy akapit tego samouczka.

7. Podstawowa znajomość internetowych kanałów reklamowych

Zdolność do wykorzystania szeregu różnych strategii marketingowych w Internecie. Przed przejściem do następnej, dobrym pomysłem jest skupienie się na jednej z nich (np. reklamie kontekstowej lub e-mail marketingu) i zostanie ekspertem w tej dziedzinie (jeśli w ogóle). Możliwe, że jeśli będziesz ćwiczyć na różnych instrumentach, będziesz w stanie "podnieść się" do bardziej zaawansowanego poziomu kompetencji. Czy możliwe jest płacenie niższej ceny za każde kliknięcie w drugim miejscu specjalnym w porównaniu do, na przykład, trzeciego miejsca specjalnego, mimo że znajdujesz się wyżej w bloku? Powinieneś być w stanie udzielić odpowiedzi na to pytanie, ponieważ jest ono jednym z najważniejszych.

8. Znajomość analityki internetowej

Analityka internetowa powinna zostać wyodrębniona jako osobny punkt. Jak zrozumieć analitykę internetową (krok po kroku):

  1. Krok 1. Naucz się klasycznego marketingu.

  2. Krok 2. Wdrożenie punktów 3-7 (bez nich nie ma nic do zrobienia w analityce internetowej).

  3. Krok 3: Zdobądź certyfikat Google Analytics IQ.

  4. Krok 4: Po co najmniej roku korzystania z Google Analytics i zrozumieniu wad tej platformy, zbadaj wiele alternatyw i określ, w jaki sposób te nowe narzędzia wyróżniają się w porównaniu z Google Analytics.

  5. Krok 5: Dopasowanie danych analityki internetowej do danych biznesowych firmy.

Doświadczenie w telefonii i CRM

Pracuj z centrami telefonicznymi (telefonia, PBX), a także systemami zarządzania relacjami z klientami (CRM), aby z pierwszej ręki zrozumieć, w jaki sposób prowadzona jest sprzedaż; pozwoli ci to zbudować zespół specjalistów wykwalifikowanych w telefonii i CRM, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Praktyczne doświadczenie w marketingu internetowym

Jeśli chcesz uniknąć braku zainteresowania i "zaniku" przed upływem swojego czasu, ogranicz czas spędzony na pracy jako marketer internetowy po stronie klienta do nie więcej niż roku. Jeśli pracujesz dla agencji, masz możliwość poświęcenia większej liczby godzin na praktykę; jednak dzieje się tak tylko wtedy, gdy nie zajmujesz się SEO lub kontekstem.

Powinieneś być z siebie dumny, ponieważ twoja dziesięciopunktowa strategia zakończyła się sukcesem i jesteś teraz marketerem internetowym (a właściwie nie jesteś).

Warto przeczytać